erikmarleen.reismee.nl

De Kauri boom

Na zon komt regen in Nieuw Zeeland (althans als wij er op vakantie zijn), dus het wordt weer een dagje toeren.

Onze hosts adviseren ons naar de 'Waipoua Forest' te gaan, dat is een kleine twee uur rijden. In dit bos staan enorm grote bomen die oorspronkelijk van Nieuw Zeeland zijn.
Alvorens we aankomen bij het Waipoua bos, rijden we eerst nog langs een mooi punt dat Omapere heet, waar je een mooi uitzicht hebt op een meer en hele hoge duinen die de oceaan scheiden.
Het Waipoua bos bestaat uit de Kauri boom waarbij met groot wordt bedoeld dat ze erg breed zijn, sommige bomen hebben een diameter van 16 meter (dit is de vader van het bos = Te Matua Ngahere). Echt enorm!
Er zijn een aantal bomen die speciaal zijn en bezichtigd kunnen worden. Na de wandeling die langs deze bomen leidt, gaan we terug naar onze B&B waar we zijn uitgenodigd door de hosts op samen te dineren (we kregen allemaal verse groente uit eigen tuin).
Morgen gaat de reis terug naar Auckland voor de laatste twee dagen Nieuw Zeeland.
Geslapen bij: Airbnb Kerikeri bij Roy en Paik*****
Gegeten bij: Airbnb Kerikeri bij Roy en Paik*****
Gereden: 189 km
Gelopen: 5,2 km

Peter van der Molen

Wat een geweldige tocht en zo in detail beschreven, we kunnen de tocht met zijn bezienswaardigheden zo narijden. De editors van Lonely Planet kunnen je contracteren! Op kantoor houden we de zaak draaiende, geen zorgen. De ontwikkelingen van KLM breed kan je op inter(a)net volgen, wel interessant. Geniet er de laatste weken van ! Peter

peter van iersel

Aloha Erik en Marleen.

geniet van Big Island en de andere eilanden, echt gaaf om te zijn. Pearl Harbour is indrukwekkend.

Prettige X-mas