erikmarleen.reismee.nl

Naar de bergen in Whistler

Vanmorgen vroeg op gestaan en naar om naar Whistler te rijden, dit is ongeveer 2 uur rijden. Na het 'echte' Canadese ontbijt nog even diverse reisdocumenten uitgeprint om daarna n de Crysler 300D te stappen. Onderweg werd het weer er niet beter op, hoe dichterbij we bij Whistler komen, des te slechter het weer. De temperatuur zakt op een gegeven moment naar 9 graden.. brrrrr Onderweg komen we nog wel twee mooie 'lookout sites' tegen, het betreft twee behoorlijk grote waarvallen. Bij beide punten gestopt om een aantal foto's te maken. Rond 12:30 komen we in Whistler aan, een leuk middelgroot skidorp. We kunnen meteen inchecken en gaan na het inchecken rondje dorp. Het is de bedoeling om de peak2peak skilift te pakken, helaas is het niet zo'n mooi weer. Morgen een nieuwe poging wagen.... Whistler heeft een aantal leuke kleine winkels en een aantal Starbucks. We kunnen dus even lekker aan de koffie en een beetje shoppen. Daarnaast is het ook een olympisch dorp gweest tijdens de OS2010... hebben meteen een paar foto's gemaakt van de dingen die zijn achtergebleven als gevolg van dit evenement. We hebben nog even overwogen om een beartour te gaan ondernmen, maar daar was tekort tijd voor. Goede reden om nog eens terug te komen .... Gereden kilometers: 120 Gegeten bij: Earls restaurants - Whistler Hotel: Aava Whistler