erikmarleen.reismee.nl

Een lange rit naar Las Vegas

Als gevolg van een vroeg ontbijt zijn we om 10:00 gereed om naar Las Vegas te rijden. Een autorit van ruim 6 uur over saaie snelwegen dwars door de woestijn.

Eerste komen we nog langs een aantal fruitgaarden waar sinaasappels, amandelen (schijnbaar is California de grootste verbouwer van deze nootjes) en pistache. We stoppen bij een fruitteler waar ze echt van alles en nog wat verkopen en kopen fruit en nootjes (amandelen) en homemade muesli. Bij de aankoop krijgen we heel veel extra fruit om te proberen.

Hierna rijden we verder en komen uiteindelijk in de woestijn. Na een tijd rijden verschijnen er opeens heel veel vliegtuigen aan de horizon, dit is de parkeerplaats/rustplaats voor overbodige vliegtuigen in de Mojave woestijn.

Met diverse vertragingen (waaronder een passerende trein) en ruststops komen we rond 18:00 in Las Vegas aan.

We hebben een appartement met eigen keuken en besluiten daar te eten. Even eten halen bij een Walmart supercenter en daarna koken. We blijven vandaag in ons appartement en gaan morgen de 'Strip' op.

Geslapen bij: Hilton Grand Vacation on the Strip ****

Gegeten bij: zelf gekookt ****

Gereden: 598 km (in uren 7:56)

Gelopen: 3,7 km