erikmarleen.reismee.nl

Op weg naar Sequoia Park

Deze dag beginnen we met een bezoekje aan een Amerikaanse mall om even te winkelen. Het even wordt toch altijd iets langer, dus is het ondertussen tijd voor lunch. De lunch nuttigen we bij Panera Bread, hier kun je erg lekker lunchen echter is de prijs van de lunchnieuws aan de hoge kant.

Vanuit Fresno rijden we naar Three Rivers, een route die weer naar de bergen leidt. Onderweg zien we heel veel sinaasappelbomen en fruit stalletjes. Hier kun je van alles en nog wat vers van het land kopen, kersen, aardbeien, sinaasappels, appels en asperges.

Rond 16:30 zijn we in Three Rivers, een dorpje in 'The middle of nowhere'. Er is nog net een tankstation, een supermarkt en een restaurant. En ons hotel natuurlijk. Het is er wel lekker rustig en dichtbij de entree van Sequoia National Park.

Na het inchecken rijden we dan ook het park in, het betreft een route van een uur over slingerige bergwegen, waar we langs een groot aantal Sequoia bomen rijden van meer dan 50 meter hoog. We eindigen bij de tunnel view, dit is een boom die is omgevallen en waar je met de auto doorheen kan rijden. We zijn scherp aan het opletten voor beren, deze zien we niet, wel 3 herten die de weg oversteken.

Geslapen bij: Comfort Inn & Sequoia Kings Canyon - Three Rivers ***

Gegeten bij: The gateway restaurant & lounge***

Gereden: 212,2 km (in uren 3:57)

Gelopen: 5,2 km