erikmarleen.reismee.nl

Sequoia en Kings Park

Het ontbijt is tot 9:30 bij Comfort Inn, dat zorgt er voor dat je ook op tijd gereed bent om actie te ondernemen. Rond 10:00 rijden we het Sequoia park in, waarbij het eerste uur dezelfde route als gisteren is. Veel scherpe bochten die je op een gegeven moment best duizelig maken.

Des te hoger we komen, des te kouder het wordt. Op een gegeven moment valt er zelf sneeuw, niet een beetje, maar echt goede sneeuw, dat in midden mei! De temperatuur is ondertussen ook gedaald tot 1 ° C. We stoppen even bij het Gaint Forrest om foto's van de besneeuwde bomen te nemen (tot hier zijn we gisteren ook gereden).

Vanaf Gaint Forrest rijden we naar 'General Sherman', dit is een Sequoia boom. Deze boom is 83 meter hoog en heeft een diameter van 7,7 meter. Je kan hier mooi rond lopen en nog veel meer Sequoia's zien, waaronder een waar je door heen kan lopen, zodat je goed kan zien hoe groot deze bomen zijn.

Na een uurtje lopen zonder goede jas, is het lekker als je in je auto stoelen met stoelverwarming hebt, zodat je lekker kunt opwarmen.

Na deze wandeling rijden we door naar de 'The General Grant Tree' deze boom is een stukje kleiner, maar 39 meter hoog en een diameter van 1,4 meter. Hier staan ook enorm veel van deze grote bomen. Het leuke van deze wandeling is, is dat er onderweg allemaal borden staan met feitjes over de bomen. Waarom overleven deze bomen zo goed? ze zijn vaak duizenden jaren oud) of hoe ontstaat een Sequoia?

Van hieruit kun je nog een stuk verder via een scenic route, helaas heeft dit geen zin doordat er veel wolken zijn die het zicht belemmeren. We rijden aan de andere kant de berg af, naar Visalia. Na een kort stukje rijden, gaan we de wolken uit en neemt de temperatuur toe. Als we in Visalia zijn is de temperatuur opgelopen tot 23 ° C, tot wel een enorm verschil in een uur rijden.

In Visalia bezoeken we nog even een outlet center en eten vervolgens bij de Outback Steakhouse en rijden we weer terug naar Three Rivers en is de dag weer voorbij.

Geslapen bij: Comfort Inn & Sequoia Kings Canyon - Three Rivers ***

Gegeten bij: Outback Steakhouse - Visalia ****

Gereden: 273,4 km (in uren 6:13)

Gelopen: 8,3 km