erikmarleen.reismee.nl

Dolfijnen kijken

Vandaag zijn we naar de westkust van Florida gereden, naar Clearwater beach. We hebben (net als vorig jaar) een ritje op de Seascreamer geboekt om dolfijnen te kijken. Het is ongeveer 2 uur rijden naar Clearwater. Het weer in Clearwater is een beter dan in Orlando, zonnig met een paar wolken. Om 14:00 vertrekt onze 'speedboat' volgens de organisatie de grootste van Amerika! De dolfijnen Ijn moeilijker te vinden dan vorig jaar (de kapitein had in zijn intro praatje al gezegd dat het geen Seaworld is, waar de dolfijnen liggen te wachten). Na een tijdje zijn er een paar dolfijnen gezien en gaat de boot er naar toe om daarna vol gas te geven, zodat de dolfijnen in de ontstane golven gaan springen. Het blijft mooi om dit te zien. Na deze tocht gaan we richting Tampa, om nog even een mall op te zoeken, de 'international plaze and bay street mall'... Hier gaan we gericht op zoek naar een paar winkels.. om vervolgens weer naar Orlando te rijden. Rond 19:00 zijn we weer in ons hotel. Niet veel later gaan we naar 'Downtown Disney', hetis hier enorm druk, dus zoeken naar een parkeerplaats en daarna over de hoofden lopen. We willen eten bij het 'Rainforest Cafe', de achttijd is ongeveer 1 1/2 uur. Dat is mooi, want dan kunnen we nig even de winkels langs gaan. Rond 11 uur zijn we uitgegeten en halen daarna nog toegangskaarten voor Disney.... Miles gereden: 210 (336 kilometer) Hotelovernachting: Hilton Garden Inn - Lake Buena Vista Gegeten bij: Rainforest Cafe