erikmarleen.reismee.nl

Singapore te voet en metro

Na een slechte nachtrust, was om half vier klaar wakker, ontbeten in het hotel. Daar had men een uitgebreidt 'Singaporees' warm ontbijt buffet, is wel erg zwaar op de maag in de vroege ochtend.

na het ontbijt zijn we met de metro naar Harbour Front gegaan, hier vandaan gaat een kabelbaan met uitzicht over de stad en naar het vakantieeiland Sentosa. De kabelbaan gaat ook nog de andere kant op, maar daar is niet zoveel te zien. Vanuit Harbour Front zijn we naar de Botanic Gardens gegaan. wat we niet hadden meegekregen in de metro, dat het enorm hard was gaan regenen, geen botanic gardens dus.

in de hoop dat het verder op niet zou regenen, zijn we verder gegaan naar Orchard, de winkelstraat van Singapore, hiervregende het volgens mij nog harder en het onweergebied hing zo een beetje boven de winkelstraat. De winkels in deze straat zijn volgens mij alleen voor de allerrijkste der aarde.

Vanuit Orchand zijn we naar Marina Bay gegaan, hier regende het gelukkig niet meer. Marina Bay is het financiele gebied van Singapore, hierdoor staan er een hoop 'high rise buildings'. Ook staat hier het Marina Bay hotel, dit hotel heeft een enorm zwembad in de vorm van een schip op het dak. Verder zijn er diverse winkelcentra langs de promenade en hebben de jeugd Olympische Spelen van 2010 hier plaatsgevonden. We hebben gegeten in een dimsum restaurant in het Marina Bay winkelcentrum.

vanuit hier treug naar het hotel om ons voor te bereiden op de reis die we de volgende dag gaan maken, de avondvluchtbnaar Sydney.

Hotel: Ibis Bencoolen

Gegeten bij: Ding Tai Fung

Gereden: 0 KM

Gelopen 12 KM

Bram en Henny

Hallo Marleen en Erik
En hebben jullie al blaren op gelopen, van de 12 km
lopen. Haha.
Goede reis naar Sydney ? ????????????