erikmarleen.reismee.nl

Aankomst in Sydney

... na ongeveer 8 uur vliegen, komen we aan op de luchthaven van Sydney. Hier moeten we eerst langs 'border security, op TV komt dit altijd erg streng over, echter verloopt dit zeer spoedig en staan we rond half negen bij het treinstation om kaartjes te kopen voor de Airport Link die ons naar Circular Quay brengt.

Vanuit Circulair Quay gaan we met de ferry naar Mandly waar ons appartement is. De overtocht duurt ongeveer 20 minuten. Van uit daar is het nog rond de 800 meter naar het appartement. Helaas heeft onze 'host' vergeten te vermelden dat we heuvel op moeten en dit is best zwaar met een volle koffer en trolley.
Rond half elf worden we verwelkomt door onze 'host' die ons rond leidt is hun appartement en ons, onze slaapkamer en badkamer toont. We frissen ons op en gaan terug naar Sydney met de ferry. Eerst naar het Opera house ( ook een foto gemaakt van de Harbour Bridge) daarna naar de botanische tuin, van waaruit we naar het gebied bij City Hall gaan. Ondertussen ben ik helemaal 'gebroken' van een nacht geen slaap en het tijdverschil, waardoor ik moeite heb om wakker te blijven.
Rond een uur of vijf gaan we terug naar Mandly en gaan daar bij de kust eten, we kies voor een vis restaurant en genieten van de vers gevangen vis, in dit geval een Barramundi. Tegen half negen zijn we terug bij ons appartement en praten bij met de vrouw des huizes onder het genot van een glas wijn. Daarna duiken we ons bed in om een goede nachtrust te gaan genieten.
Airbnb:
Gegeten bij: Mandy Fish Cafe