erikmarleen.reismee.nl

Wanaka

Gisteren hebben Queenstown al bezocht, dus candaag een andere route, we zijn naar Wanaka geweest. Op de route naar Wanaka ligt Cardano Hotel, dit heeft ook een restaurant, dit is een authentiek Nieuw Zeelands restaurant. Hier hebben we ontbeten/geluncht. De rit naar Wanaka is iets meer dan een uur, dwars door de bergen heen.
Wanaka ligt aan een meer en heeft een prachtig uitzicht over de bergen. Na hier foto's gemaakt te hebben en het centrum doorgelopen te hebben hebben we nog een wijngaard bezocht.daarna zijn we terug gereden naar Queenstown.
In Queenstown hebben we een heerlijke warme chocolade melk met gember en chili gedronken bij Patagonia. Daarna nog een Nieuw Zeelands pinot noir gekocht om deze open te maken bij Peggy in Arthurs Point en te genieten van het uitzicht en de honden Dexter en Tahni.
In de avond zijn we nog even naar Queenstown gereden om te eten, bij een Grill House aan het meer van Queenstown. De avond hebben we afgerond bij Peggy met een glas wijn waarbij we nog een aantal tips hebben gekregen waar we moeten stoppen op de reis van morgen naar Franz Josef Glacier.
Airbnb:
Gegeten bij: Appartement