erikmarleen.reismee.nl

De Kiwi

Een nieuwe rit naar de volgende bestemming, de eco lodge in Charleston. Deze rit is 250 kilometer, we stoppen echter een paar keer onderweg om nog een en ander te bezichtigen en te lunchen.

De eerste stop is bij Hokitika, hier heb de klokkentoren van Hokitika, deze staat helaas in de steiger, dit is niet de eerste keer deze vakantie dat dit gebeurd :( Daarna gaan we lunchen om vervolgens naar de Kiwi Experience te gaan, om een kiwi in levende lijve te zien. Eerste krijg je allerlei verschillende vissen te zien, waaronder hele grote alen. Uiteindelijk wordt je langs een verblijf geleidt waar zich een Kiwi in bevindt, echter heeft deze zich verstopt. Gelukkig in het tweede verblijf is een Kiwi die zich wel laat zien. Helaas kun je (doordat het donker is) en mag je geen foto's maken, de Kiwi blijft dus in gedachten.
Ook stoppen we nog in Greymouth, hier is echter niet zoveel te zien. Echter weten we dat er bij het volgende overnachtingsadres geen supermarkt in de buurt is, dus kopen we bij de supermarkt ons avondeten en ontbijt in en rijden we door naar ons overnachtingsadres. Dit ligt echt in de middle of no were, en draait bijna alleen op zonne-energie.
We ronden de dag af door in de eco lodge te eten en daarna voor de bereiden op de volgende dag.
Geslapen: eco logde beaconstone
Gegeten bij: eco lodge beaconstone
Gereden: 281 km
Gelopen: 5,8 km