erikmarleen.reismee.nl

Wainui Falls, Wharariki Beach en Waikoropupu Springs

Na de lange rit van gisteren zijn we iets later op dan gepland. Gisteren hebben we met Jim en Kathy (de hosts van ons onderkomen in Pohara) ons reisplan voor vandaag doorgenomen. We zitten aan de andere kant van het Abel Tasman park en moeten als we bijvoorbeeld met de watertaxi een route willen afleggen opnieuw over de Takaka berg, dat is optie. We gaan dus de 'golden bay' verkennen.
Alvorens we dat gaan doen, gaan we eerst door een deel van het Abal Tasman Park heen lopen. We gaan naar de Wainui Falls, een zogenaamd 'adventures trail' lopen om bij de waterval te komen, dit is een 40 minuten durende route met een 'swing bridge' en een aantal hindernissen. De waterval is mooi en is de route waard (zie foto's). Hierna gaan we naar Wharariki Beach waar Archway Islands is en zeehonden te zien zijn, ook dit is een wandelroute van ongeveer 30 minuten. De route leidt langs heel veel schapen die lekker in de open weide kunnen grazen. In de buurt van Archway Islands hebben we ook de zeehonden gezien (zie foto's).
Als laatste vandaag gaan we naar Waikoropupu Springs, dit betreft een enorm heldere bron, dit komt doordat het uit een ondergronds grottenstelsel komt. Zeer de moeite waard om te bekijken, er is sinds 2012 een geheel nieuwe route aangelegd waardoor het natuurverschijnsel nog beter te zien is (zie foto's).
Nadat we alles bekeken hebben en terug naar ons appartement rijden, is het rond zessen. We hebben nog even gerelaxt, om daarna in Takaka te eten. Morgen weer een lange rit (360 km) naar Kaikoura...
Geslapen bij: appartement Airbnb
Gegeten bij: Eatery on the Rock