Lange autorit

De dag staat in het teken van autorijden, we gaan van Pohara naar Kaikoura. Dit is een rit van ongeveer 350 km en duurt ongeveer 5 uur. We nemen afscheidt van Jim en Kathy en hebben nog een lang gesprek. We vertrekken rond10:20.
We rijden eerst opnieuw de Takaka berg over en daarna volgt lekker veel snelweg en kan er met 100 km/uur worden door gereden. Het is veel heuvelachtig gebied en op een gegeven moment zijn er de Malborough wijngebied met meer dan 40 wijnboeren. Uitgestrekte wijnvelden vormen het uitzicht.
Wij stoppen voor een moment rust in Blenheim en genieten hier van onze lunch bij een Frans restaurantje. Hierna rijden we door naar Kaikoura en komen hier rond16:00aan. We zitten deze keer niet in een airbnb appartement, maar bij een motel. Dit motel heeft een keuken in de kamer en we besluiten daarom in het motel te eten.
Op de weg naar de supermarkt, boeken we een trip voor whale watching de volgende dagom 13:15(want dan wordt het mooi weer volgnes het weerbericht).