erikmarleen.reismee.nl

Zuidereiland vaarwel

We gaan vandaag het Zuidereiland verlaten om naar het Noordereiland te gaan. We vertrekkenom 8:30om de ferry Kaitaki van13:15te halen. De autorit duurt ongeveer 2 uur en hebben dan nog even om de auto in te leveren en de bagage in te checken. We stoppen nog even bij een zeehonden kolonie en spotten daar zeker 50 zeehonden in alle vormen en maten.

We zijn op tijd bij de ferry en leveren onze auto in en checken de bagage in. We moeten dan nog zeker een uur wachten voordat we vertrekken. De overtocht duurt 3 uur en 15 minuten. Op de ferry zien we Christiaan en Els weer (in de Ecolodge was al vast gesteld dat we op dezelfde ferry zaten) en nemen de gebeurtenissen van de laatste dagen door.
Voordat we bijna zijn aangekomen gaan Christiaan en Els naar hun auto waarbij ik toezeg de geschiedenis in de verhalen van Chrisels beter tot mij te nemen. Wij gaan onze nieuwe huurauto ophalen (deze is ook echt nieuw, bijna niet mee gereden) en rijden in een klein kwartiertje naar onze volgende airbnb onderkomen. Het is niet helemaal goed gegaan met de sleutel en we kunnen eerst niet naar binnen, dit is echter al snel opgelost. Het weer is hier dramatische, harde wind, lichte regen en koud (net Nederland).
's Avonds eten we bij een bioscoop en drinken nog een wijntje bij 'thuiskomst' en maken plannen voor de volgende dag.
Geslapen bij: Joan en Howard via Airbnb
Gegeten bij: Penthouse Cinema te Brooklyn