erikmarleen.reismee.nl

Elephant Hill en Art Deco

Wat ga je doen in Napier, wij dachten wijnproeverijen... daar waren de 'hosts' het niet mee eens. Het was niet mogelijk om Napier voorbij te laten gaan zonder naar de 'world famous' art deco' te gaan. Een andere toeristisch trekpleister die we niet mochten missen, was 'Te Mata Peak'.
Het wordt dus een aardig dagplanning, we besluiten eerst naar de 'habour lookout' van Napier te gaan. Op deze plaats kan je mooi over de haven heen kijken en kun je ook goed de Hawke's Bay overzien. Van hieruit rijden we langs de kust langs de wijngaarden en stoppen bij Elephant Hill. Een prachtig wijnhuis met heerlijke wijn en een zeer goede kaasplank!
Vanuit dit wijnhuis rijden we naar 'Te Mata Peak' een mooie route langs bergen en andere wijngaarden en wijnhuizen, uiteindelijk gaan we de 'Te Mata' berg op, de laatste 500 meter zijn er krap en is dus rustig omhoog rijden. Het uitzicht op de piek is prachtig, over de wijngaarden aan de ene kant en richting Napier en Hawke's Bay aan de andere kant.
Nadat we een tijdje van dit uitzicht genoten hebben, rijden we langs de andere kant van de berg naar een wijngaard dit bij ons logeeradres. Hier drinken we nog een wijn van dit wijnhuis.
Als laatste doen we een eigen tour met de 'Capitool' langs de art deco route. Als deze gebouwen zijn neergezet naar de alles verwoestende aardbeving en brand in Napier van 1931, toentertijd was Art Deco erg modieus. Als laatste op de route is het Masonic Hotel, dat helemaal opnieuw is ingericht zoals het in 1931 was. In dit hotel hebben we gegeten, daarna zijn we naar ons logeeradres gegaan en hebben we een leuk gesprek met onze hosts gehad.
Geslapen bij: Trevor en Carol
Gegeten bij: Masonic Art Deco Hotel
Gereden: 123 km
Gelopen: 3,1 km

Bram en Henny

Hoi Erik en Marleen. Wat zijn jullie toch een prachtige reis
aan het maken. Al zoveel mooi'e dingen gezien, om jaloers op te worden. Geniet er maar lekker van, en nog veel plezier. Hier gaat alles goed. Dikke kus van ons. XXX

Anja en Jan

Jelui wat een prachtige trip Jammer van het weer. Had ik jullie niet verteld dat het in December nog wel eens kan sneeuwen en vriezen. op het zuidereiland zijn er 2 miljoen lammeren dood gegaan een aantal jaren geleden Maar ook kennen ze tijden van droogte dus warm! In Nieuw Zeeland is alles mogelijk. Napier is de havenstad waar heel veel export verschepingen plaats vinden. Vlees appels kiwi hout. Toppers geniet met volle teugen XXX Anja en Jan