De rit naar de 'smelly city'

Na een heerlijk ontbijt (verzorgd door Trevor), verlaten we ons logeeradres en nemen afscheid van Trevor en Carol. We rijden eerst nog even langs een aantal wijngaarden om een paar foto's te nemen. Helaas regent het vandaag weer, maar gelukkig hebben wij een aantal uur auto rijden op het programma staan en we hopen dat als we op de eind bestemming aankomen, dat het weer is opgeknapt.
We maken een tussenstop bij de waterval Hukafalls, waar de Waikato (rivier) door een nauwe rotsspleet stroomt en vervolgens meer dan 11 meter omlaag in een basin stort (2 voetbalvelden - water meter hoog - per seconde). Hierna zijn we naar het Taupo meer gereden, waar we door het weer niet echt veel konden ondernemen/zien, dus zijn we naar een koffiebar gegaan.
Vanuit Lake Taupo zijn we in een keer naar Rotorua gereden, waar we het centrum hebben verkend en een beetje plannen hebben gemaakt voor de komende twee dagen. We hebben bij een goed aangeschreven steengril restaurant gegeten.