erikmarleen.reismee.nl

Achter de schermen bij....

In de omgeving van Rotorua is heel veel te doen, het is erg toeristisch gemaakt. Voor veel te ondernemen uitstapjes dient betaald te worden. Wij kiezen vandaag voor een tour van drie uur over de 'movie set' van Hobbit, de tour heet Hobbiton.

De tour leidt je langs alle huisje van de Hobbits en de vallei/berg die in de film wordt getoond. Bij elke plek worden een aantal wetenswaardigheden verteld. Al met al een leuke tour, met redelijk goed weer en mogelijkheid voor een paar mooie landschap foto's.

Na Hobbiton zijn we naar de gondel van Rotorua gegaan, waar ook een rodelbaan is... en een mooie lange banen ook (en drie verschillende). We zijn van de verschillende rodelbanen gegaan en hebben daarna nog even een paar foto's van het mooie uitzicht op het Rotorua meer gemaakt en een paar Alpaca's gefotografeerd.

Van uit de gondel van Rotorua zijn we naar de Whakarewarewa bos gereden, waar enorme Californische Redwoods staan, het gebied wordt hierdoor ook wel de Redwoods genoemd. Deze bomen kunnen een hoogte van 60 meter bereiken, erg indrukwekkend.

Als laatste zijn we vandaag naar de 'government gardens' geweest, met name het statige Rotorua museum voor kunst en geschiedenis is de moeite waard om te bekijken.

Geslapen bij: Ibis Rotorua **
Gegeten bij: Nuvolari (Italiaans) ***