erikmarleen.reismee.nl

Natuurlijke (mineraal) bronnen

Het is wel heel lekker als je een keer (vroeg) wakker wordt en je kijkt uit het raam en ziet een strak helderblauwe hemel!

We zijn vandaag vroeg op om op tijd te zijn voor de 'eruptie' van de geiser 'Lady Knox' te zien van10:15. Deze eruptie vindt elke dag alleenom 10:15plaatst, erg betrouwbaar dus. We komen mooi op tijd aan bij Wai-o-tapa thermal wonderland en kunnen eerst nog naar de modderpoelen kijken.
Rond 10 uur zijn we bij 'Lady Knox' en wat blijkt, rond10:15gooit de beheerder van het park een berg (biologisch afbreekbare) zeep in de schacht van de geiser om de eruptie te activeren. De betrouwbaarheid wordt dus gecreëerd. De kracht van de eruptie is klein, er zit weinig water in het reservoir, er kan 27.000 liter in zitten.
Na de eruptie gaan we de rest van het park bezoeken, daar komen we een paar interessante dingen tegen tijdens een 75 minuten durende wandelroute. Zoals 'het huis van de duivel, een ingeklapte krater', 'het schilderspalet, een meer met verschillende kleuren water door de verschillende aanwezige mineralen' en 'het bad van de duivel, een gifgroen waterreservoir'. Het is een mooie route op een prachtige dag. Aan het einde van de route komen we Christiaan en Els ook weer tegen, heel bijzonder... we praten bij, delen onze ervaringen en nemen nogmaals afscheid.
Aan het einde van de middag genieten we in het government park nog even van de zon en gaan aan het einde van de middag naar de Polynesian Spa. Hier kun je lekker rond dobberen in warm water (tussen de 33 en 42 graden) dat uit natuurlijke bronnen komt (de Priest - en de Rachel bron). Door de aanwezige mineralen is het eigenlijk goed voor alles, maar het voornaamste is dat je zonder oud te worden oud wordt!
Morgen gaat de rit naar Auckland, via Te Puke en Tauranga.
Geslapen bij: Ibis Rotorua**
Gegeten bij: CBK Craft Bar & Kitchen****