erikmarleen.reismee.nl

Sightseeing in Auckland

De laatste dag in Nieuw Zeeland, erg jammer, maar het houdt een keer op. Op het programma staat het verkennen van Auckland en een shoppen.
Van ons overnachtingsadres naar de stad Auckland is een klein half uur rijden. Maar voordat we daar heen rijden gaan we eerst naar het Mount Eden Domain, dit betreft een oude krater van een vulkaan. vanaf deze plek heb een prachtig uitzicht over de stad met haar skyline.
Ook kun je vanaf deze plek een andere heuvel zien, het Auckland domain. Hier staat het Auckland Memorial Museum, waar we ook even heen rijden. Van hier uit tijden we de kustlijn af om te kijken of we daar ergens kunnen lunchen, het blijkt veel te druk te zin en parkeren is een drama.
We rijden de kust in omgekeerde richting af en komen aan kn Auckland centrum. We bezoeken hier eerst de Auckland Sky tower, hier kun je 'sky jumpen' en 'sky walken' vanaf of op 329 meter, wij slaan ze allebei over.
Van hier uit lopen we naar de Townhall van Auckland en vervolgens de Universiteit van Auckland om uiteindelijk bij de haven te eindigen en hier iets te eten en het laatste Nieuw Zeelandse wijntje te drinken.
Hierna gaan we op een aantal bekende plekken shoppen in Auckland en omgeving. De avond eindigt met het op gewicht krijgen van de koffers.
Geslapen bij: Airbnb Auckland Joanna***
Gegeten bij: ***