erikmarleen.reismee.nl

Waar is de zon?

Na een vlucht van Auckland naar Honululu en een nacht slaap, maak je de 23ste een tweede keer mee, dat is weer eens iets anders.
Het weer is vandaag een beetje bewolkt en regenachtig, dus geen strand. We gaan de Makapu'u Lighthouse Trail lopen. Het is een half uurtje rijden, opeens begint de zon een beetje te schijnen.
Het is een behoorlijke klim omhoog, over een vereffend pad een half uur door de warmte lopen. Maar dan krijg je wel prachtige uitzichten te zien. Zeker aan het einde van de wandeling, want dan heb de drie uitkijkpunten die over het noordwesten van het eiland. We zijn ook goed uitgewaaid en afgekoeld, er stond een behoorlijk harde wind (gisteren was de hardste storm van dit jaar op Hawaii).
Na de afdaling zijn we over de duurste snelweg van de Verenigde Staten (volgens onze host) terug naar Honolulu gereden. Langs de 'fjorden' van de bergen van Hawaii.
In Honolulu zijn we na een wandeling langs de boulevard naar het Ala Moana winkelcentrum gegaan om te shoppen en daarna te eten. Het Ala Moana winkelcentrum herbergt 290 winkels en restaurants, er wordt gebouwd op nog een extra 50 winkels onder te brengen.
Geslapen bij: Airbnb Kahi en Louise Honolulu***
Gegeten bij: Bubba Gump Shrimp ***+