erikmarleen.reismee.nl

Sightseeing Hawaii - O'ahu

1ste Kerstdag, wat doe je dan op vakantie? Alle attracties zijn dicht. Vandaag is een prachtige dag, veel zon en weinig wolken.
Het wordt een beetje sightseeing en daarna genieten van de zon aan de boulevard. Hawaii Five-0 wordt zoals de naam al doet suggereren opgenomen in Hawaii, voor het hoofdkwartier in de serie wordt gebruik gemaakt van het Iolanie-paleis en je ziet dit regelmatig voorbij komen inclusief het Kamehameha standbeeld. Dit willen we wel even zien en gaan hier heen, met ons hele bergen met andere toeristen, het is er heel erg druk. Tegenover het Iolanie-paleis staat het Hawaii rechtsgebouw, een mooi gebouw versierd met heel veel lampionnen die worden gebruikt om het Honolulu City Light event aan te vullen.
Het is nog vroeg en we besluiten nog een keer naarLinaneastrand te rijden om proberen een glimp van de zeeschildpadden op te vangen. Als we aankomen is er geen schildpad te bekennen, het wordt dus even wachten. Het is zonnig dus is het niet zo erg. Na drie kwartier hebben we alleen een schildpad in de zee gespot en besluiten terug te rijden en lekker te gaan zonnen aan de boulevard. Later gaan we naar het Hilton vacation village om van de zonsondergang te genieten en daarna te eten bij een leuk restaurantje aan het strand.
we sluiten de avond af op het Honolulu City Light event. Een leuke plek in en om het gemeente huis met heel veel lichtjes en kerstbomen en attracties voor de kinderen.
Morgen gaan we de koude van Seattle in en de laatste twee dagen van onze vakantie.
Geslapen bij: Airbnb Kahi en Louise Honolulu***
Gegeten bij: Tropics Bar & Grill ***