erikmarleen.reismee.nl

Starbucks en shoppen

28 december 2014

De laatste dag van onze reis, morgen vliegen we terug naar Nederland. Natuurlijk moet er nog even geshopt worden, het is end of season sale.
Voordat we dat gaan doen, gaan we eerst naar de eerste Starbuck zaak die door Starbucks is geopend. Seattle is de bakermat van Starbucks, de zaak ligt aan Pike Place, voor de deur staat een lange rij met toeristen. De wachttijd valt mee, ongeveer 15 minuten, nog eens 15 minuten voor de koffie, inclusief de vijf minuten die het kost om Pike Place Reverse Special koffie te zetten.
Hierna gaan lopen we terug over de food market van Pike Place, veel kraampjes met allerlei waar, waaronder veel vers fruit en vis. Acht blokken verder ligt de Reverse Roastery & Tasting Room (nog niet zolang geopend), ook hier gaan we heen, zelfde verhaal. Een wachtrij om binnen te komen en een wachtrij voor de koffie, de koffie en de versnapering is wel erg lekker.
Hierna gaan we shoppen in Downtown Seattle en bekijken we de Space Needle van buiten, het is te slecht weer om naar biven te gaan. Het uitzicht is niet super, dus zullen we niet veel zien, de dag wordt afgesloten in een shopping mall waar Victoria Secret, Yankee Candle, Gap, J Crew en A & F worden bezocht (bijna allemaal niet in NL aanwezig.
' s Avonds is het de koffers op gewicht krijgen voor de vlucht van morgen...
Geslapen bij: Hilton Garden Inn at Rendon****
Gegeten bij: Olive Garden ****
Gereden: 82 km
Gelopen: 8,8 km
* - ***** onze beoordelingvan 1 tot 5sterren. Van slecht tot uitstekend

Jan en Anja

Wat een mooi reisverhaal, we hebben er van genoten.
Welkom thuis!! liefs Jan en Anja xxx