erikmarleen.reismee.nl

Adriondacks Park

Vanuit Syracuse rijden we naar Lake Placid, een dorpje waar in 1932 en 1980 de Olympische Spelen zijn gehouden, dat zie je ook goed als je het dorp binnen rijdt. Er is een enorme eye catcher, namelijk twee ski spring schansen.

Om in Lake Placid aan te komen rijden we het Adriondacks Park binnen via de plaats Prospect, van hier uit rijden we 200+ km door het park, via route 9. Op een gegeven moment kun je bij het dorpje Piseco afslaan om een binnendoor route te volgen, dat was geen verkeerde keuze. Vele bomen staan hier in prachtige kleuren geel tot oranje en er zijn landschappen die schilderachtig aan doen. Uiteindelijk sluiten we weer op de 9 aan.

Deze route volgen we tot aan Schroon Lake waar de kans aanwezig is om de Bald Eagle te zien, dit is echter mission impossible doordat rondom het meer bijna alleen maar bewoning is. Het dorpje is echter leuk om te zien en er is een goede ijssalon met eigen gemaakt ijs.

Vanuit deze laatste stop rijden we via de High Peaks, waar hele mooie uitzichten zijn, naar Lake Placid. Vanuit ons hotel hebben we een mooi zicht op het meer en zijn mooi op tijd om lekker een wijntje en thee te drinken en te genieten van het uitzicht.

Geslapen bij: Hilton Garden Inn Syracuse ****

Gegeten bij: Lake Placid Pub and Brewery ***

Gereden: 330 km

Gelopen: 5,3 km

* - ***** onze beoordeling van 1 tot 5 sterren. Van slecht tot uitstekend

Diny en Jan

Zo te lezen zijn jullie weer een prachtige reis aan het maken! Wij liggen alleen maar lui op het strand!
Groetjes van ons 6en