erikmarleen.reismee.nl

Appels plukken en covered bridges

We zitten nog in Adriondacks Park en rijden hier vandaag uit via Vergennes om de oversteek met de pond via Essex te vermijden (gaat maar een aantal keer per dag en kost meer tijd dan een brug oversteken).

Onderweg naar Vergennes rijden we steeds meer de bergen uit en komen we op grote gelijke vlaktes terecht, waar de Indian Summer niet echt aanwezig is. Vanuit Vergennes rijden we naar Williston naar sen appelboomgaard om daar appels te plukken en we dachten hier te kunnen lunchen, helaas is dit niet mogelijk.

De eigenares geeft ons wel een tip over een goede lunch gelegenheid, waar we naar toe gaan: Chef's Corner Cafe & Bakery. De broodjes zijn hier inderdaad heerlijk, een echte aanrader.

Na de broodjes rijden we door naar de Ben & Jerry's fabriek in Waterbury, hier hebben we even rondgekeken en de tour door de fabriek overgeslagen.

Het vervolg van de route gaat naar Northfield Falls om een veel voorkomend gebeuren hier te bekijken, de 'covered brigde'. De bruggen zijn bedekt om de houten constructie te beschermen tegen regen en zon, Er zijn er drie achter elkaar, we hebben dus meteen een goed beeld hoe deze eruit zien.

Vanuit deze laatste stop rijden we naar White River Junction waar precies de grens van de staten Vermont en New Hampshire ligt, moeten gaan we naar de White Mountains om nog meer van de Indian Summer te zien.

Geslapen bij: Hampton Inn & Suites Lake Placid ***

Gegeten bij: Applebee's in East Lebanon ***

Gereden: 326 km

Gelopen: 4,3 km

* - ***** onze beoordeling van 1 tot 5 sterren. Van slecht tot uitstekend

Jan en Diny

Hebben jullie geen tijd om appels te plukken in de Olmenhorst dan doen jullie het maar in Amerika!!!!!
Nog veel plezier van uit Alanya.