erikmarleen.reismee.nl

Humpback whale

Een nieuwe dag, nieuwe kansen, we zijn vandaag vroeg opgestaan, rond 6:00, om walvissen te gaan spotten op de Atlantische Oceaan. Ik heb nu voordat we wegreden gebeld met de organisatie om te vragen of ze uitvaren. Dit was het geval, we kunnen dus van Haverhill naar Glouchster rijden, we komen daar rond 9:00 aan, kaartjes kopen en een half uur wachten om aan boord te gaan en om 10:00 te vertrekken.

De bot vaart eerst naar het noorden om vervolgens 25 mijl de kust uit te gaan. Onderweg komen we dolfijnen tegen, wat uitzonderlijk lijkt te zijn voor deze tijd van het jaar. Na ongeveer 1,5 uur varen komen we de eerste 'humpback' walvis tegen, deze is niet heel actief. Niet veel later komen we twee walvissen tegen, een moeder met haar jong. Het kalf speelt een beetje in de oceaan, door rond te draaien en met zijn vinnen te spatten. Uiteindelijk duiken ze onder water en zie je de staart van een van de walvissen, toch het moment waar iedereen op wacht.

Iets later zien we ze weer, dan schijnt het kalf te slapen en is moeder aan het waken. Dit wordt een tijdje aanschouwt om daarna terug naar Glouchester te varen, dit duurt ongeveer een uur.

Aangekomen in Glouchester, rijden we verder naar Milford waar onze reis 10 dagen geleden ook is begonnen. Dit is iets meer dan 2,5 uur rijden, doordat we via Providence rijden, een mooie stad in de staat Rhode Island. We komen rond 19:00 aan bij het hotel en eten dichtbij het hotel, morgen staat de laatste reis met de auto op het schema, naar Staten Island.

Geslapen bij: Hampton Inn & Suites in Haverhill ****

Gegeten bij: Olive Garden ****