erikmarleen.reismee.nl

De dag van de memorials

Vandaag is de eerste volledige dag can onze vakantie, deze begint in Washington. Als je dan wakker wordt en het is - 1° C, begint het goed als je geen warme jassen mee hebt.

Uiteindelijk als je dan na het ontbijt buiten komt en de zon schijnt, dan is het heel goed te doen.

We laten ons, door de hotelshuttle, afzetten bij de metrohalte Pentagon City. Je zou dan denken dat je het Pentagon zo ziet liggen, maar dit is niet het geval.

We besluiten eerst naar Arlington Cemetary te lopen, dit wordt echter een lange wandeltocht, doordat geen van de ingangen geopend is. Hierdoor komen we uiteindelijk langs het Pentagon en zien we de Pentagon Memorial, aan herdenkplaatsen wordt in Amerika altijd veel aandacht besteedt, zo ook hier. Een indrukwekkende herdenkingsplaats.

In de buurt van het Pentagon ligt ook Arlington Cemetary, hier besluiten we naar toe te lopen. Het betreft een militaire begraafplaats met 400.000 graven en diverse bekende Amerikanen die hier zijn begraven, waaronder J.F. Kennedy en zijn vrouw. Ook is hier het graf van de onbekende soldaat, dit wordt 24 uur per dag bewaakt. Toevallig vond er op het moment dat wij er waren een wachtwissel plaats, mooi om te zien hoe dit plaats vindt.

Vanuit de begraafplaats lopen we over de Arlington Memorial brug naar het Lincoln Memorial, een volgend indrukwekkend gebouw. Van hier uit vervolgt onze looproute langs de Korean War Memorial, de Martin Luther King Memorial, de Roosenvelt Memorial, de Jefferson Memorial, de Washington Memorial om vervolgens bij het Witte Huis te eindigen. Mooi om te zien hoe beroemdheden en personen die het verschil hebben gemaakt in Amerika worden geëerd.

Helaas staan we aan de achterkant van het Witte Huis en kun je niet eens aan het hek staan om een foto te maken. Dit is afgezet en er staat overal beveiliging. Na het Witte Huis gaan we via de metro (Farragut West) naar het metrostation Pentagon City om hier opgehaald te worden door de shuttlebus can Hilton Garden Inn.

Wat als een koude dag is geëindigd in een zonnige warme dag, waardoor ik ze rood als een kreeft terug in het hotel kom.

Geslapen bij: Hilton Garden Inn at Arlington/Shirlington ***

Gegeten bij: Busboys and Poets ***

Gereden: 0 km

Gelopen: 25,2 km

Jan en Anja

Marleen en Erik, een hele fijne vakantie! Wij kijken uit naar jullie vakantieverhalen. Liefs pap en Anja

Bram en Henny

Wij wensen jullie een hele fijne vakantie, geniet er van.