erikmarleen.reismee.nl

The Mall en de panda

Gisteren zijn we op de Mall geëindigd ter hoogte van het Witte Huis, hierdoor hebben we een deel van de Mall nog niet gezien. Dit deel maken we vandaag ad, door de metro naar Capitol Hill te nemen (einde van de Mall) en van hieruit naar het Witte Huis te lopen.

Het Capitol staat helaas in de steiger waardoor het toch altijd een stuk minder de moeite is om te bekijken. Vervolgens gaan we naar de botanische tuien, dit is een mooie verzameling bomen en planeten en een tentoonstelling van orchideeën, mooi om te zien.

Van se botanische tuinen lopen we naar het Smithsonian National Air and Space Institution, dit is een soort Aviodrome, maar dan een stukje groter. Leuk om hier rond te lopen, aangezien echt alle soorten luchtvaart aan bod komen: luchtvaart, ruimtevaart en militair.

Om naar het Witte Huis te komen, lopen we nog via Smithsonian Castle en het bureau van Engraving en Printing (munthuis), het Washington monument om vervolgens bij het national World War II Memorial aan te komen. Een indrukwekkend monument waar duidelijk wordt aangegeven dat de overleden soldaten (405.399) in dienst hebben gestaan voor de vrijheid van nu!

Vanuit dit monument lopen we naar het Witte Huis om aan de voorkant proberen terecht te komen, dit lukt vandaag wel, zodat we hier ook nog een aantal foto's van kunnen maken, is per solt van rekening tot het beroemdste Witte Huis op de wereld.

Via de metro (Farragut North) gaan we naar de Smithsonian's National Zoo (vrije toegang, hoe dit is financieren is mij een raadsel). We bekijken maar een deel van de dierentuin, doordat al laat is en de benen niet meer willen, aan het einde zien we nog wel twee panda's die ik nog niet eerder heb gezien (binnenkort kan dit natuurlijk ook in Nederland).

Via de metro (Woodley Park) gaan we terug naar Pentagon City om nog even een rondje in een shopping mall te lopen en de dag af te sluiten met een pizza bij California Pizza Kitchen om daarna voor te bereiden op de vlucht van morgen naar Orlando in Florida.

Geslapen bij: Hilton Garden Inn at Arlington/Shirlington ***

Gegeten bij: Samuel Beckett's Irish Gastro Pub ***

Gereden: 0 km

Gelopen: 20 km

Jan en Diny

Hoi lieverdjes,
Wat fijn te lezen wat jullie allemaal beleven.Wij kijken alweer uit naar het volgende verslag.Veel plezier in Orlando. Succes met rennen door Disney World xxxxxliefs Jan en (schoon) moedertje

Peter van der Molen

Beste Erik en Marleen,

Leuk om je verhalen te lezen, je benut de dag wel optimaal, zeker geen last van de jetlag. Veel plezier verder in Florida! Hier op kantoor houden we het schip drijvend.