erikmarleen.reismee.nl

De Disneyrun - Starwarseditie

De wekker gaat om 3:15, dat is echt heel vroeg voor vakantie... Echter de Disneyrun begint om 6:00 en je moet er een uur van te voren zijn. Even douchen en een banaan eten, aankleden en de auto in.

Als we bij Epcot (Disneypark waar de run plaatsvindt) aankomen, dan is het al een gezellige druk zo rond 4:15. Lopen naar se startplek is zo'n 20 minuten waar je langzaam in de Starwars sfeer komt (thema van de run). Je kunt bij de verzamelplaats op de foto van Luke Skywalker en Darth Vader en andere personAges (enorme tijen dus dit sla ik over).

Rond 5:00 wordt je naar je corridor geleidt en mag je bijna een uur wachten voordat je kunt gaan rennen. Om 6:10 is het dan zover, ik kan gAn rennen, mooi door Epcot en veel thema's en fotomomenten ten aanzien van Starwars zijn aanwezig. Iets meer dan een half uur heb ik nodig om te finishen met een leuke ervaring rijker op zak. Voor iedereen die een keer mee wil doen, adviseer ik minimaal 10 km te lopen, aangezien de 5 km voor iedereen toegankelijk is, waardoor er gewone lopers zijn, hele families en nordic walkers, hierdoor kan je niet goed doorlopen (bij de 10 km moet je een bewijs van minimale tijd per km aanleveren).

Rond 7:00 vertrekken we bij Epcot en hebben dus de hele dag voor ons, dus eerst nog even lekker rustig aan doen. We gaan aan het einde van de ochtend midget golfen bij Disney Summer Adventure, een leuk parcours met lekker zon.

Na het midgetgolfen zijn we gaan outletshoppen tot een uur of zes. Daarna nog even naar het hotel en 's avonds zin we gaan eten bij Outback Steakhouse. Hier heb ik tot twee keer toe de verkeerde steak gekregen, toch wel bijzonder (wel 15 % korting op de hele rekening gehad).

Geslapen bij: Hilton Grand Vacation Soleil ****

Gegeten bij: Outback Steakhouse ***