erikmarleen.reismee.nl

Orlando City Soccer Club

Het is gelukkig weer een keer zonnig, dus gaan we eerst kekker ontbijten op ons balkon (door een upgrade hebben we nu een volwaardig appartement). Na het ontbijt gaan we even lekker ontspannen bij het zwembad en een beetje zonnen.

Rond 13:00 gaan we terug naar onze hotelkamer om ons voor te bereiden op de voetbalwedstrijd Orlande City SC tegen New England in de Citrus Bowl. We rijden om 14:00 weg, het is een kwartiertje rijden, en parkeren bij een straatje vlak bij het stadion ($ 20 voor een parkeerplaats in de berm).

Het is één gezellige boel in - en rond het stadion, er wordt gezongen, gebarbecued en gedanst. Overal is het paars (de kleren van Orlando City) en overal is politie!

In het stadion aangekomen zie je overal voetbalshirts van Kaka, hij is de man die het verschil moet maken. Dit zie je in de wedstrijd ook terug, alle ballen gaan op Kaka. De wedstrijd heeft een bizar einde door een doelpunt van Orlando Coty in de 92ste minuut. Waardoor het 2-1 wordt. Echter wordt er in de 96ste minuut nog een omstreden penalty aan New England gegeven, waardoor het 2-2 eindigde.

Na het voetbal gaan we nog even een paar laatste dingen shoppen en daarna eten halen om onze hotelkamer te koken. Morgen staat een dagje Magic Kingdom bij Disney op het programma.

Geslapen bij: Hilton Grand Vacation Soleil ****

Gegeten bij: Kamer 20519 te Hilton Grand Vacation Soleil ****