erikmarleen.reismee.nl

Magic Kingdom en wachttijden

Today is Disney, eerst ontbijten en dan naar Magic Kingdom. Na een kwartiertje rijden, komen we rond 11:45 aan bij de parkeerplaats, vanaf daar dien je eerst een treintje te nemen naar de ingang, een kaartje te kopen en dan de boot of de monoe

Rail naar de echte ingang te nemen, al met al ben je hier zo een drie kwartier voor kwijt. We zijn dus rond 11:30 in Magic Kingdom, waar we eerst pepalen voor welke attractie we een fastpass willen hebben, voorheen moest je dan naar de attractie toe lopen en een fastpass halen, nu kan het allemaal digitaal, heel handig en mooi geregeld. Nadat we dit hebben geregeld, gaan we eerst aan de westkant van het park naar attractie om zo naar de oostkant van het park en gebruik makend van de fastpassen de attracties langs te gaan.

Helaas is het net de Efteling met wachttijden van 60 tot 80 minuten voor populaire attracties. Gelukkig is het niet bloedheet, anders zijn deze wachttijden niet fijn.

De tijd vliegt met deze wachttijden natuurlijk voorbij en voordat we het weten is het rond 20:00 en moeten we nog eten en om 21:00 begint de Electrical Parade die we graag willen zien, om daarna de vuurwerkshow te bekijken. Het vuurwerk is echt enorm, en daarvoor hebben ze een hele mooie lichtshow op het Disney kasteel. Als dit allemaal afgelopen is, is het rond 22:30. We gaan dan nog maar een keer een attractie in, waarvan de wachttijden om dit tijdstip niet echt afgenomen zijn, rond 11:45 komen we eruit.

We besluiten terug te gaan naar de auto en dus het hotel. Aangekomen bij de parkeerplaats is er bijna geen auto meer aanwezig, dus kunnen we snel naar het hotel, waar we rond 1:30 aankomen.

Geslapen bij: Hilton Grand Vacation Soleil ****

Gegeten bij: Magic Kingdom - Disney **