erikmarleen.reismee.nl

Volterra en pizza party bij Agriturismo Diacceroni

Onze eerste hele dag vakantie Italië, het is heerlijk weer als we rond 9:30 op onze veranda gaan zitten voor een ontbijt.

Na het ontbijt gaan we lekker aan het zwembad liggen om vervolgens op het heetste deel van de dag op stap te gaan naar een stadje in de buurt, dit is Volterra. Een half uurtje bergop, allemaal slinger wegen en uiteindelijk een mooi uitzicht over de Toscaanse bergen.

Volterra is een stadje met 11.000 inwoners en een oud middeleeuws theater (althans wat er van over is) en een mooie dom (Duomo di Volterra) gebouwd in romaanse stijl.

In het centrum van het stadje hebben we geluncht, waar we veel te veel voor betaald hebben...

Vanuit Volterra nog even naar een supermarkt en dan klaarmaken voor de pizza party bij Agriturismo Diacceroni.

Alle gasten van de vier accomodaties zijn volgens mij aanwezig, het is gratis ???? en volgens mij zijn Duitsers hiermee nog erger dan Nederlanders.

Alleen de drank dient betaald te worden, dus nemen we een goede fles rose. De pizza komt in vele soorten langs, pizza met aardappel, ui, courgette, paprika, rozemarijn, champignon, salami en Margarita, totaal geen tekort. Super geregeld en een lekker echt Italiaans dessert, weet alleen niet wat.

Na de pizza party op naar ons appartement om daar de avond af te ronden met een Limoncello.

Diny en Jan

Lieve vakantiegangers,
Weer erg leuk om te lezen wat jullie meegemaakt hebben.
Tot nu toe nog bijna alleen eten en drinken. Veel plezier verder xxxxx Jan en Diny

Peter van der Molen

Beste Erik en Marleen,
Klinkt goed, hopenlijk hebben jullie nog tijd om iets van de rijke geschiedenis van Italie te zien (Florence?? het imperium van de Medici's, de 6 bronzen deuren van de doopkapel vlakbij de Duomo en natuurlijk het Uffizi museum. Veel plezier!

Diny en Jan

Is alles in het Italiaans verteld? Of gebarentaal?