erikmarleen.reismee.nl

De wijnvelden rondom Napa (Valley)

Vandaag zijn we vertrokken uit San Francisco. Onze rit gaat naar Napa, een grote wijnstreek in California. We zijn eerst naar Santa Rosa gereden, deze route leidt langs de Golden Gate Bridge, hier zijn we gestopt.

Bij de Golden Gate Brigde zijn een aantal plekken gemakt met een toelichting hele de brug is gebouwd, wat er gebeurd in geval van een aardbeving en hoe de verdeling van gewicht versus de lengte van de staander werkt. Leuk en interessant om te zien/lezen, natuurlijk ook een aantal foto's gemaakt.

Zodra je over de Golden Gate Bridge ben gereden (lengte +/- 2.700 meter) kom je in heuvelachtig landschap. Het is mooi om hier doorheen te rijden. Onderweg zien we her en der grote hoeveelheden wijnranken op de heuvels staan. Santa Rosa is een plaatsje met veel winkels en restaurants waar we het snel gezien houden.

Vanuit hier rijden we naar ons hotel in American Canyon, hier rijden we ook weer langs heuvel die vol staan met wijnranken. Nu zien we ook veel wijnhuizen waar je langs kunt voor 'wine tasting'. Onderweg zijn we nog even door Napa gereden, waar een mooi aanzicht aanwezig is bij de River Waterfront. Helaas komen we in de spits terecht en duurt de reis 45 minuten langer en komen we rond 17:30 in ons hotel aan.

Geslapen bij: DoubleTree San Francisco Airport ***

Gegeten bij: Applebee's in Vallejo ***

Gereden: 239 km (in uren 5:00)

Gelopen: 6,2 km