erikmarleen.reismee.nl

Yosemite en Bass Lake

Na een nachtje in Turlock te hebben geslapen, gaan we op reis naar Oakhurst. Het betreft een autorit die niets interessant heeft te bieden onderweg.

In Oakhurst aangekomen kunnen we direct inboeken (dit terwijl we erg vroeg zijn), na het inchecken gaan we naar Bass Lake, hier is een Expo voor de deelnemers aan de halve marathon van Yosemite. Hier haal ik mijn startnummer en race T-shirt op.

Hierna gaan we Yosemite in, naar Glacier Point. We hebben geen goed beeld wat we hier precies kunnen zien, dus dat gaan we ontdekken. De route er heen, is er één met heel veel bochten, zoals je een bergrit kunt verwachten. Het is een goed uur rijden naar de top, de top ongeveer 7.000 ft ligt.

Algemeen wij Glacier Point heb een een prachtig uitzicht over de Half Dome, Tenaya Canyon en de lower - and upper Yosemite falls. We hebben geluk want de zon is gaan schijnen (in de ochtend was het nog volledig bewolkt) waardoor er een prachtig uitzicht is.

Daarna gaan we terug naar Oakhurst en rijden nog even naar het drop-off punt waar ik morgen om 5:00 de bus wegrijdt naar het startpunt van de halve marathon. Hierna gaan we eten en op tijd naar bed om de volgende dag vroeg op te staan.

Geslapen bij: Yosemite Southgate Hotel & Suites - Oakhurst ***

Gegeten bij: South Gate Brewing Company ****

Gereden: 308,1 km (in uren 5:53)

Gelopen: 7,5 km