erikmarleen.reismee.nl

Eilandenrtip bij Far North Island

Zon, daar begint de dag vandaag mee... we zijn vroeg op gestaan om een eilanden tour te maken, waarbij ook dolfijnen gespot kunnen worden.
Zodra we aankomen in Paihia (waar de boot vertrekt), is de zon verdwenen. Echt erg is dat niet, aangezien het anders veel te heet is en we levend verbranden...
We komen langs een aantal eilanden en het verste eiland wordt 'hole in the rock genoemd' door het gat in de rots. De kapitein waagt het om met zijn boot, die niet veel smallers is dan de doorgang er door heen te varen.
Op de terugweg varen we langs een aantal andere eilanden om vervolgnes bij een baai aan te komen waar dolfijnen zwemmen. Er worden er een aantal gespot, maar deze zijn niet actief. Ze dobberen een beetje rond, volgnes de kapitein zijn ze aan het slapen.... veel meer moeite wordt niet gedaan om dolfijnen te spotten.
Op de terugreis stoppen we nog bij een eiland, waar we even rond kunnen lopen om vervolgens terug te gaan naar het startpunt.
Wij besluiten om nog een tussenstop te maken bij Russell, dit is een klein dorpje met het oudste hotel van Nieuw Zeeland (hier lunchen we) en in dit dorp staat ook de oudste kerk van het land.
Tegen het einde van de middag keren we terug naar ons overnachtingsadres om nog even te genieten van de zon en het uitzicht op deze locatie. Daar worden we uitgenodigd voor het avondeten. Erg gezellig en met een hoop gesprekken tot het einde van de avond.
Geslapen bij: Airbnb Kerikeri bij Roy en Paik*****
Gegeten bij: Airbnb Kerikeri bij Roy en Paik*****