erikmarleen.reismee.nl

Dagje lopen in San Francisco

De eerste dag na de vlucht van Amsterdam naar San Francisco begint vroeg, rond 4:00 wakker, maar uiteindelijk 7:30 ons bed uit... en dat is vroeg voor ons.

Eerst even ontbijten in het hotel en dan met de hotel shuttle naar de luchthaven om vanuit daar de BART te nemen naar downtown San Francisco. We gaan vandaag te voet door de stad, eerst lopen we naar ferry building, vandaar naar de TransAmerica Pyramid om vervolgens door te lopen naar St. Peter en Paul kerk, daarna bergopwaarts naar de Coit Tower.

Vanaf de Coit Tower dat op zo'n beetje het hoogste punt weer naar beneden gelopen en vervolgens weer omhoog naar de Lombard Street, een leuk zigzag weggetje waar je met de auto doorheen kan rijden. Bijzonder is dat er een hele berg toeristen de weg bezet houdt om een selfie te maken met op de achtergrond de Lombard Street.

Het is nu bijna 13:00 en we lopen naar Pier 39 om naar de zeeleeuwen te kijken die hier na de aardbeving van 1989 liggen. Vlakbij pier 39 zit de Boudin Bakery, hier hebben we geluncht en dit is zeer aan te bevelen.

Na de lunch zijn we naar het oude Ghirardelli fabrieksterrein gelopen dat is veranderd in een terrein met winkels en eetgelegenheden. Een leuke locatie met alternatieve winkels en drie winkels van de Ghirardelli chocolade.

Niet ver van het fabrieksterrein kun je de cable car nemen die tot aan Union Square rijdt, het winkelgebied van San Francisco.

Na een aantal winkels bezocht te hebben nemen we de BART naar Millbrae, waar we dachten vlak bij Burlingame uit te komen (het stadje dat vlak bij ons hotel ligt), helaas was dit niet het geval en we waren net de laat voor de trein van Caltrain mochten hierdoor 50 minuten wachten op de volgende trein :-)

In Burlingame hebben we nog een paar winkels bezocht en gegeten om vervolgens met de hotel shuttle terug naar ons hotel gebracht te worden.

Geslapen bij: DoubleTree San Francisco Airport ***

Gegeten bij: Pizzeria Delfina at Burlingame **

Gereden: 0 km

Gelopen: 17,2 km

Jan en Diny

Hoi vakantiegangers, leuk weer met jullie mee te mogen reizen. Al veel gedaan en gezien in twee dagen.Geniet nog maar lekker liefs van onsxxxxx