erikmarleen.reismee.nl

Kookworkshop

Vandaag is het in het begin van de dag mooi weer, echter rond twaalf uur was het volledig bewolkt. Lekker bij het zwembad liggen was er dus niet meer bij, niet heel erg want om 15:00 gaan we een Italiaanse kookworkshop volgen.

Nog even lunchen bij ons appartement en daarna naar Agriturismo Diacceroni waar we ons om 15:00 moeten melden. We hebben de kookworkshop met een stel uit Oostenrijk en een Duitse vrouw. We gaan eigen ravioli maken met vulling en tomatensaus met verse groente uit de tuin. Het deeg maken en rollen is een klus op zich, heel veel rollen, tot je door het deeg heen kan kijken.

Feitje tussendoor: naar verluidt zijn er gisteren bij de pizza party 300 pizza's gemaakt!

Het deeg wordt daarna op maat gesneden en gevuld met de gemaakte vulling om vervolgens dubbel te vouwen en de mooie kartelrandjes te geven. Hierna gaan we tomaten plukken, waarbij we over elke groente in de tuin uitleg krijgen. Met de verse groente maken we de tomatensaus.

We eindigen rond half zes en gaan met z'n allen eten, het eerste gerecht wordt rond half zeven geserveerd. Daarna volgen nog vier gerechten, waarna we rond kwart over negen zijn uitgegeten.

Al met al een leuke dag gehad, die zo voorbij is gevlogen. Morgen staat er voor de avond een pasta party op het menu.

Simon en Truus

Lieve Erik en Marleen.
Lekker eten, De kilo's vliegen er dus aan? Wij zijn benieuwd naar jullie culturele uit stapjes. Liefs Simon en Truus.